fredag 1 april 2011

Vinterutmaningen - mars

Jag avslutade marsmånad med att springa vinterutmaningen.

Var inte helt motiverad, hade sprungit 12k dagen innan med magproblem. Redan från start så gjorde sig magen påmind, men jag kämpade på och tog mig igenom 10k på en medioker tid. Nöjd ändå för jag har genomfört alla vinterutmaningarna bra förutom denna.

Nu är det uppehåll i vinterutmaningen, jag kommer att göra testlopp på 5k från och med april till september. Kommer att genomföra dessa 5k där det passar, alltså inte på samma bana varje gång utan där det passar mig.

Nu i April kommer jag även att testa 15k så nära tävlingsfart på milen jag kan. Ska planera in en dag som passar.

På söndag är det långpass med TSM, 24k med fartökning. Känns lite pirrigt för det var länge sedan jag sprang långpass. Har tänkt att förlänga passet så det blir en tremil.
Hoppas att det blir okej väder i helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar