fredag 15 april 2011

TSM långa intervaller

Torsdag kväll och långa intervaller på schemat, inte så många dock utan endast 2 x 3 st i 3 min.

Vi var bara fem deltagare i gruppen och jag och Göran som ledare.

Vi värmde upp i cirka 15 minuter därefter körde vi löpskolning och fyra koordinationslopp innan intervallerna.

Tempot vi skulle ha som riktfart var 5.40 min vi höll drygt 5.00 min fart på samtliga intervaller, deltagarna sprang ju ifrån mig.....!

Det var mycket pollen i luften i går så när jag skulle prata så kom orden stötvis för jag hade svårt att få luft, hade glömt bricanylen på jobbet - inge bra.

Det var en nöjd grupp som fick köra lite planka, sidoplanka och rumpa på Stadion innan vi stretchade i 15 minuter.

Pratade lite med några andra ledare om farten och de tyckte att det är okej att låta farten öka, speciellt i min grupp för de är så unga och har så mycket mer fart än vi gamla tanter. Långpassen är viktigare att hålla en mer korrekt fart för då är det distansen som blir för jobbig.


2 kommentarer:

  1. Jag säger det igen, som jag sagt så många gånger förut. Din grupp kommer B-R-I-L-L-J-E-R-A på maran i sommar :)!!!

    SvaraRadera
  2. Carina: om de gör det så har jag ju lyckats med mitt jobb, eller hur :)

    SvaraRadera