söndag 10 april 2011

TSM träning - 10 april Långpass

Solen skiner och det är runt 10 grader varmt, perfekt för ett långpass med TSM.

Det var många deltagare idag och alla var på strålande humör. Vi skulle springa inne i city idag, en av mina favoritrundor. Dock fanns ett mörkt moln på min himmel och det var att mina hälsenor och fotleder hade gjort ont under veckan. Jag hoppades att det skulle gå bra efter att de blivit uppvärmda.

Vi var tre ledare idag som skulle guida deltagarna runt i 25k. Tyvärr ramlade en av ledarna ute på Skeppsholmen och skrapade upp knäet, fortsatte en bit till innan hon fick ta tunnelbanan tillbaka till Stadion. En deltagare följde med henne. Då var vi två ledare kvar.

Strax efter Stadshuset säger nästa ledare att han ska bryta för han har för ont. Då var vi en ledare kvar.

Några deltagare försvann efter vägen av olika skäl, några var vid hemmet och några orkade inte med dagens etapp.

Som tur var, var en deltagarna pigg och hon hjälpte mig med att springa längst bak och rapportera till mig. Hon höll även koll bakåt ifall det kom en cyklist eller så.

Vid Uggleviken kom vi ihop oss med 4.30 gruppen och vips så la de beslag på 7 av "mina" deltagare.....vi raceade lite uppför Uggleviksbacken för att sedan jogga lugnt sista biten tillbaka till Stadion. Jag hade kommit i tidsnöd för jag hade ett tåg att passa. Insåg att jag inte skulle hinna med stretchen, som tur var kom fotoMicke och jag frågade om han kunde hjälpa mig, tror inte han upplevde det som han hade ett val....
Tack vare det så hann jag med mitt tåg :)

Hälsenorna och fotlederna då? jodå de kände jag hela passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar