söndag 3 april 2011

TSM träning - 3 april Långpass med fartökning

När jag äntligen satt på tåget kände jag hur förväntansfull jag var. Har inte sprungit långpass sedan Portugal.

Ska starta igång Garmin på Stadion men den är helt död. Jag måste ha glömt att stänga av den efter senaste träningspasset. Lite irriterande. Som tur är får jag låna Görans klocka så jag ska kunna hålla farten.

Dagens pass är 24k med fartökning cirka 3k. Vi hamnar tokigt efter 3k så vi får gå igenom en isig skogsväg, men men det är säkert bra för något :)

Vi springer på och jag hör att det gnälls lite att farten är för hög....jag kollar klockan och det ser bra ut. Gnället hörs stundtals i allafall. Jag fattar inte det för jag håller farten korrekt, tror jag. Upptäcker vid en så där 14k att jag tittar på medelfarten, när vi fick gå på den isiga skogsstigen så stängde jag inte av klockan.....det har gått på tok för snabbt, vi har legat i 6.30 fart mestadels. Drar genast ner på tempot, ändrar vy i displayen på klockan.

Det var verkligen inte meningen att det skulle bli så här. Deltagarna var lite möra, men återhämtade sig när farten sänktes. När vi kom till Hagaparken så var det dags för fartökningen. Vi startade och vi fick en lång nedförsbacke så första halvan gick runt 6 min fart och när det sedan planade ut vid Stallmästargården så höjde vi farten till 5.30 min. Samlade ihop gruppen efter det för gemensam nedjogg tillbaka.

Det kändes i mina ben att jag inte sprungit långpass på ett bra tag.

4 kommentarer:

  1. Om du vill borde du kunna gå
    under 55 minuter på Vällingbymilen
    den 9:e April (se Ning) med mindre
    motvind och varmare väder... :-)

    Hans E/IF Linnea

    SvaraRadera
  2. haha, ja du, din lilla grupp kommer att briljera på maran, det är då en sak som är säker :)!

    SvaraRadera
  3. Hans: tack tyvärr kan jag inte komma ifrån. Stor tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Carina: det är ju det som är meningen, att de ska briljera :)

    SvaraRadera