fredag 28 maj 2010

Lättja eller förkylning?

Sprang sköna 300 meters intervaller i måndags.

Cyklade till och från jobbet på tisdagen, på onsdagen likadant.
På onsdagen var jag och lämnade blodprover så jag blev väldigt sen till jobbet, så jag skippade lunchen - dum idé - när jag kom hem vräkte jag i mig middag och träningen blev inställd.

I torsdags kom jag hem sent från jobbet och hade ingen drivkraft att ta en runda. Hade ont i huvudet och en mage som var på dåligt humör - så det var inte bara lathet som ställde in träningen.

Och nu är det fredag och jag har känningar av en förkylning - det killar i halsen och magen är tjurig. Eller inbillar jag mig? Det blir ingen runda i dag, vill inte riska något åtta dagar innan SM.

I morgon är en ny dag - får se vad som händer då :)

Däremot har jag ytterligare en kul sak att se fram emot. Jag har bokat rum i Trollhättan och kommer att åka dit över midsommar för att springa 12h - starten går 22.00 så hela midsommarnatten kommer jag att få uppleva i vaket, springande tillstånd. Efter SM ska jag fundera ut vad som är en realistiskt distans att försöka nå under dessa tolv timmar -kanske två marathon?

Ni som läser får gärna tippa vilken distans jag når :)

2 kommentarer:

  1. hmmm, det blir tufft i juni för fröken! Eller är Jättelångt inställt? Hur som helst så är det superbra om du fixat två maror på 12 timmar, det är sjukt bra!!!

    Jag sprang ju åtta mil på TEC och det tog typ elva timmar. Så två maror på tolv timmar är rimligt. Häftigt och springa genom hela midsommarnatten!!!

    SvaraRadera
  2. Carina: tuff är mitt mellannamn :)

    Jag har siktet inställt på Jättelångt som uppvärmning inför Trollhättan.

    Vila får jag göra sen :)

    SvaraRadera