onsdag 19 maj 2010

Sol sommar och punktering....

Tiden rusar ibland väldigt snabbt.

Jag har äntligen plockat ut cykeln för att använda den till och från jobbet. Det är den bästa start jag vet på morgonen. Det tar ungefär 50 minuter enkel väg - bitvis mycket trafik och stopp.

I morse stack jag hemifrån klockan 6.00 och efter 20 minuter märkte jag att något var fel.

PUNKTERING

Det är första punkteringen under cykling så jag ska inte klaga så mycket.
Kruxet är att jag inte kan laga punktering.....jag fick vända hem för att få service. Det blev snabbt slangbyte - vi använder inga lappar för lagning, det är för amatörer :)

Jag var på jobbet klockan 8.00 det gick hyfsat bra i alla fall.

Gissa om de har retat mig på jobbet för att jag inte kan laga punka - jag undrar hur många som egentligen kan det?

I går sprang jag hem från jobbet och det var varmt, inte så hög temperatur på mätaren, men är man ovan vid värmen så är man.
Passet var tänkt som ett tempopass, det gick så där, jag försökte mig på fartökningar titt som tätt. Hur som helst så somnade jag gott strax efter att jag kommit hem.

Nu är det dags att börja packa och förbereda resan till Göteborg, ska bli så kul!

4 kommentarer:

  1. Punkis, det har jag tack och lov inte fått på min cykel ännu. Vet faktiskt inte om jag skulle fixa att laga det.... Hoppas jag inte behöver bevisa det.

    Lycka till i Göteborg!!! Hoppas att det blir riktigt roligt!! Själv flyger jag också söderut ikväll. Mot Österlen, ska bli helt underbart.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Carina: jag ser mycket fram emot Göteborg - ska bli jätteskoj!

    Ta hand om dig - ha det fint på Österlen :)

    SvaraRadera
  3. Jaha Marie, det ser ut som du får en chans att springa ifatt mig. Lycka till på Varvet och hoppas det går enligt plan. Helena

    SvaraRadera
  4. Helena: hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera