onsdag 12 maj 2010

Mot nästa äventyr...

Det börjar redan att dra ihop sig till Göteborgsvarvet - nästa lördag smäller det.

Har funderingar på att långpass vila fram tills dess av två orsaker.

1) kroppen är inte återhämtad utan är stel och klumpig. Magen vill inte må bra, tror att jag fått någon elak bakterie, eller så är det rävgiftet som serverades på LU, tänk att jag drack något som var blått.

2) jag måste jobba mycket, även på helgen, för en kollega till mig har hastigt blivit sjuk.

Fast jag får se hur jag gör i morgon - ska det vara fint väder så får jag svårt att hålla mig från att springa. Har haft mailkontakt med en trevlig tjej från klubben som gärna ställer upp på ett långpass. Och så är det mina ben, de behöver sol på sig för nu är de så galet bleka att det gör ont i ögonen.

Göteborgsvarvet var det ju.....

Jag brukar springa varvet - lite av en tradition. Kombinerar det med besök på Liseberg, en massa god mat, stadsvandring och lite loppisshopping. Jag bor på samma ställe i närheten av Masthugget, i samma rum - varje år. De serverar frukost till oss löpare som bor där - de laddar med allt tänkbart. Denna frukost slår flera av de hotellfrukostar jag ätit genom åren.

Varje år jag åker hem bokar jag in rummet för kommande år - det är svårt att få tag i rum under Göteborgsvarvs helgen.
Det kan tyckas tråkigt att göra samma sak år ut och år in. I detta fallet är det skönt att veta vad jag får utan överraskningar, bara tryggt och hemvant.

Har fått startbeviset i brevlådan - startar i grupp 11. Det spelar ingen roll alls för mig. Det kommer inte att påverka mitt resultat för det är svårt att springa bra på Göteborgsvarvet för det är så många deltagare samt att resultatet har ingen som helst betydelse för mig i år. Ska mysa runt och njuta av den trevliga rundan och på kvällen ska jag vräka i mig skaldjur och en massa annat gott.

Jag hoppas på fint väder och inte så blåsigt.

4 kommentarer:

  1. Nej men Marie! Trist att höra att du mår tjyvens! Jag inser att jag nog måste ringa och prata med dig. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Carina: du får alltid ringa mig :)

    SvaraRadera
  3. Så då springer du inte om mig då? Jag startar i 10.an och räknar med att springa just så fort som jag kan. Har gått bra alla andra år. Men vi får hoppas på en skön dag med underbar stämning. Helena

    SvaraRadera
  4. Helena: jag vilar mig just nu i form :) planerar snabblångdistans så då får allt springa på för jag flåsar dig i nacken :)

    Skoja bara - jag ska bara ha mysigt :D

    SvaraRadera