måndag 31 maj 2010

Hur gör jag nu då?

Min doktor ringde och berättade att mina blod-och järnvärden är dåliga. Dags för duroferon igen - 4 tabletter om dagen.

Doktorn sa att jag kan springa Stockholm marathon - det kommer dock att vara jobbigare än normalt och att jag kommer att bli betydligt tröttare än vad jag skulle bli om värdena var bra.

Så nu sitter jag här och känner mig sur - ledsen - förbannad och med en fråga hur gör jag nu då?

Jag kommer med stor sannolikhet ställa in både Jättelångt och Trollhättan 12h.

8 kommentarer:

  1. Nej :( :(

    Jag vet inte hur du ska göra, men jag lider med dig..!

    SvaraRadera
  2. Miranda: hade varit bättre att veta att värdena är dåliga efter SM och inte som nu innan :)

    SvaraRadera
  3. Nej vad trist. Fast det är ju bra att få reda på det hela och kanske komma på orsaken. Med 4 tabletter om dagen måste värdena vara jättelåga gissar jag. Kram, och hoppas du får allt på koll snart!

    SvaraRadera
  4. Sofie: Tack, bla hade HB-värdet sjunkit väldigt mycket på fyra veckor så det ska startas utredning om tre veckor för att hitta orsaken.

    Jag vill springa på lördag, men vet inte om jag pallar med det - som du själv vet så är det mycket jobbigare att springa med dåliga värden.

    Hoppas du mår bra :)

    SvaraRadera
  5. Det måste vara jättejobbigt att springa med så låga värden. Kom och njut så länge du orkar. Kliv av efter halva. Eller kämpa på i 6 timmar så länge det inte är farligt för dig. Tiden spelar ju ingen som helst roll. Helena

    SvaraRadera
  6. Helena: Håller på och kollar repdragningarna för att kunna planera hur långsamt jag kan springa :)

    Om inget knas händer nu så kommer jag att stå utanför Stadion kl 14 på lördag och vänta på startskottet.

    SvaraRadera
  7. Då syns vi kanske vid snöret. Jag har inte bestämt taktik ännu, men klockan 14.00 börjar jag hur som helst resan mot Stadion.

    SvaraRadera
  8. Ja det ser jag som ett löfte - vi blev ju fotade i hop i fjol så om du väntar på mig vid snöret så kan vi skapa en tradition :)

    SvaraRadera