lördag 15 maj 2010

Oj aj aj...

Jag har träningsvärk - något så helt otroligt - finns inte en fiber i min kropp som inte smärtar.

Så går det när man försakar styrketräningen.

I går fick jag ett ryck och stack i väg och boxades - jag har inte boxats på typ 3 år. Tog i så jag mådde illa under passet - händerna slog jag sönder så de har små blod utgjutelser.
Men det var riktigt galet kul!
Jag fick fajtas med en kille som var duktig - det är bra, för en sparringpartner som är van, kan hjälpa mig att hålla räkningen samt ha koll på hur slagserien ser ut. Det tappar jag när jag är ovan/trött.

I dag stack jag iväg tidigt och körde först Bodypump därefter spinning. Sedan hem för att vara ute och fixa. Jag hade träningsvärk när jag vaknade och efter morgonens genomkörare så är det inte bättre.

Får ta tag i styrketräningen nu - jag vill ju paddla i sommar och det blir så mycket lättare om man har några ryggmuskler.

I morgon har jag inte planerat att vila - utan en löpbandsrunda har jag tänkt. Får allt se hur långt det blir.

Nu kanske man undrar varför ska jag träna inomhus när det är så fint ute. Det finns flera skäl till det - det ena är att jag vill undvika pollen i möjligaste mån tills den värsta explosionen är över.

Det som jag tycker är lite taskigt är att det känns som att jag har värsta musklerna, i och med träningsvärken, men när jag tittar mig i spegeln så syns de inte....

1 kommentar:

  1. ajajaj, inte slarva med styrkan med andra ord!! (själv kan jag knappt komma ihåg när jag körde styrka sist)

    haha, definns nog därinne!!

    SvaraRadera