onsdag 29 september 2010

Litet testpass...

Har vilat sen i lördags, så mycket så det kryper under skinnet på mig. Har stretchat en hel del, jag är stel som ett kassaskåp. Det gör inte ont längre i låret så därför vågade jag på mig ett litet testpass.

Tyvärr var jag tvungen att förlägga det inomhus på löpband - grämer mig lite för det var toppen väder ute. Men ibland går det inte att få ihop vardagen. Löpband är bättre än inget pass.

Minst 3k och max 5k i 6 min fart tyckte jag var en bra start. Det blev 10k i 5.38 fart.
Det stramade i låret och rumpan, men när jag ökade farten så blev det bättre - synd att jag inte orkar så länge i den högre farten.

En lång stretch efteråt och ett hopp inför helgen hade tänts.

I morgon ska jag till naprapaten igen och bli behandlad.


2 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummarna för att låret håller sig i skinnet...

    SvaraRadera
  2. Carina: har fått en behandling i dag av värsta sorten - blir det inte bra nu i låret så vet jag inte vad jag ska till :)

    SvaraRadera