fredag 10 september 2010

Ser fram emot morgondagen.

Ska bli härligt att få springa i morgon. I går på TSM träningen så var det pigga och starka ben som tog mig runt på en lätt kortdistans runda.

Så här dagen innan har jag börjat att fundera på hur jag ska lägga upp loppet i morgon. Lite i sista sekunden men det har varit galet på jobbet - händer så mycket där att det är svårt att hänga med i svängarna. Det är tur att man har löpningen som kan ge andrum.

Planen är att försöka ligga på en fart om 6 min/km. Viktigt att jag håller den farten i början eftersom jag har så svårt att hålla igen där. Så länge som det bara går snitta 6 min/km. I morgon ser vi om det håller - det gick ju bra att hålla planen på Midnattsloppet. I morgon vid den här tiden vet jag om det höll.

Efteråt hoppas jag på att få tag i en kall öl som belöning - den kommer att vara lika god oavsett om planen höll eller inte.

Innan start så ska jag ansluta till mina klubbkompisar IF Linnea i närheten av Café Opera och tjyva lite extra energi av dem :)

Stockholm halvmarathon här kommer jag!

Vi ses!

2 kommentarer:

  1. Ha så kul, jag håller tummarna för dig! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Pia: Tack! Hoppas vi ses snart på en lunch eller middag:) Jag hör av mig!

    Kram

    SvaraRadera