lördag 23 oktober 2010

TSM Ledarutbildning

Fredagmorgon och jag tittar ut genom fönstret och ser till min fasa att det snöar. Känner inte riktigt för snö i oktober och speciellt inte när jag ska på ledarutbildning med TSM ikväll.

Det slutade att snöa runt lunch så det fanns hopp om snöfria vägar till kvällen.

Vi skulle ha utbildningen i Sickla så jag åkte dit och möte de övriga ledarna - många kramar blev för det var ett tag sedan vi sågs.

Började med föreläsning om sjukvård - vad vi ska göra om något händer under passet. Hon som höll i föreläsningen hade både kunskap och humor. Efter detta var det dags för träning, kvällens program bestod av kort löpning till S.A.T.S för "allmän styrka" och "funktionell styrka" hur kul som helst - vad jag skulle vilja köra sådana här pass varje vecka!

Nu går allt i rasande fart, duscha, byta om, middag, tillbaka till föreläsningssalen. När den är slut så får vi fina löparjackor med Team Stockholm Marathon tryck på - den kommer jag använda på träningarna tills den riktiga vinter kommer.

Lördag morgon, vaknar inte helt utvilad för min rumskompis snarkade halva natten :(
En god frukost inmundigades innan det var dags att bänka sig och lyssna på Anders Szalkai.
Knappt hade frukosten sjunkit undan när Anders säger att det är dags att träna igen. Uppvärmningen är runt Sickla sjön (?) vackert som bara en höstmorgon kan vara. Löpskolning följt av 10 x 30sek intervaller med 30 sek vila. Nedjogg tillbaka. Lunch och sedan föreläsning av Peter Holgersson på LiU Elitidrott - om löparkroppens fysik och vad marathon kroppen behöver för träning och varför. Oerhört spännande, tyckte jag.

Till slut genomgång om Stockholm marathon - mer än ett marathon lopp. Och avslutande om TSMs värderingar och hur vi ledare ska "bete oss".

Nu är jag trött både av träningen och av att ha suttit och lyssnat så mycket. Det har varit två bra dagar och nu ser jag ännu mer fram emot nästa helg och run-off med TSM!

PS: jag har gjort mina armhävningar och situp DS.

4 kommentarer:

  1. Vilken späckad helg!! Jag ser också fram mot run-off nästa söndag, det ska bli jätteroligt!!

    SvaraRadera
  2. Carina: jag ser fram emot att få träffa dig :)

    SvaraRadera
  3. Ah... Du löste mysteriet med vilken grupp löpare det var jag såg på avstånd när jag gick längs med Sicklasjön igår förmiddag.

    SvaraRadera
  4. Ingela: såg löparna snygga och hade bra hållning då var det vi ;D

    SvaraRadera