tisdag 7 december 2010

Jag har nackspärr!

....alltså på riktigt. Fattar inte varför jag ska få det, nu när träningen går så bra.

En gång när jag var så där 10 år så fick jag nackspärr, så illa att jag blev sängliggande och inte kunde komma upp. När jag försökte resa mig så fick jag något som påminner om kramp och en smärta utan dess like som paralyserade mig. Så illa är det inte nu tack o lov.

En av de mest vanliga orsakerna till nackspärr är att man rör på sig för lite och bästa sättet att bli av med nackspärren är att röra på sig.

Så det blir till att öka träningsdosen framöver, är väl bäst att jag tar en springtur.

Eller så kanske jag bara vilar lite med en gigantisk värmande halsduk runt nacken och äter pepparkakor.





4 kommentarer:

  1. haha, ja det tror jag också Marie, du rör på dig på tok för lite!!! upp o hoppa!!!

    Fast i det här fallet tror jag lite mer på filt och pepparkakor. Hoppas du mår lite bättre snart!! Kram

    SvaraRadera
  2. Auch nackspärr lät inte det minsta roligt.
    ta ett varmt bad och smörj med liniment!
    Jag håller tummarna att det släpper snabbt!

    SvaraRadera
  3. Carina: nu har jag ätit så många pepparkakor så min mage protesterar - jag är inte bättre för det i nacken - men jag är mycket snällare än tidigare :)

    SvaraRadera
  4. Jossan: jag har inget badkar - funderar på att gå till gymmet och nyttja deras bubbelpool. För så här vill jag inte ha det längre :)

    SvaraRadera