söndag 5 december 2010

TSM träning - första långpasset

Söndag och dags för TSM träning, första långpasset. En så där 9-10 kilometer skulle springas, det har snöat en del i veckan så jag förväntade mig ett det skulle bli ett pass med en massa snömodd. Så blev det inte, en liten bit iofs men inget att tala om.

Vi hade delat på gruppen nu så det blev en renodlad 4.45 och en 5.00 timmars. Deltagarna uppskattade det - det de dock inte vet är att grupperna sprang ungefär lika långt och i samma fart...eller de vet de om de kollar på fejjan :)

Det var skönt väder någon minusgrad bara. Sprang hem med Carina sedan för att få lite mer distans i benen. Min 24 timmars tävling närmar sig med stormsteg, så det gäller att ta tillvara på varje kilometer.

Dagens totala distans blev (lite förvånande) 24k. Hade hoppats på 20k för att nå veckans distansmål.

Nu är det andra advent och hög tid för en kopp glögg :)

5 kommentarer:

  1. Jag orkade inte springa 23 km så mitt veckomål (som jag satte upp på vägen hem idag haha) uppnåddes inte. Får bli nästa vecka istället :) Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Föresten, grattis till ditt veckomål!!

    SvaraRadera
  3. Jag är så imponerad!!
    24 km i det här vädret, det är sjukt bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Carina: vad har du för veckomål denna vecka?

    SvaraRadera
  5. Jossan: i går var det skönt väder och jag hade en massa sällskap nästan hela tiden, då är det inga problem att tugga kilometrar :)

    SvaraRadera