måndag 20 december 2010

TSM träning - 19 december

Snön vräker ned och det blåser det är väder ute som kommer att fresta på oss löpare.

Pendeln till stan gick enligt tidtabell (yiahaa) så jag kom i tid och möte upp mina kompisar. Vi i 4.45 gruppen skulle springa Södra Djurgården och distans cirka 12k.

Vi var cirka 15 tappra i vår grupp som gav oss i väg i snöyran. Det var moddigt och oplogat, men det var "flyg" snö så den var inte tung att springa i, det var det som var under den snön som var jobbigt. Ute vid Blockhusudden så blåste det rejält, jag tappade känseln på halva mig så prata gick inte. Känseln kom tillbaka så snart vi fick medvind igen.

Min puls låg mycket över för att vara ett långpass, cirka 4% mer i medelpuls.

Jag var trött efter passet och blött om fötterna så jag ställde in hemspringningen. Blev sur på mig själv för det när jag kom hem så jag stack iväg och körde Bodypump och spinning för att bli glad igen.

Idag måndag har jag träningsvärk.....

Och vi har fått ny attack av magsjukan....

Ikväll ska jag på julbord....

I morgon....?

2 kommentarer:

  1. En fråga. Är 4% över normal långpass puls så mycket?

    SvaraRadera
  2. Carina: ja det är det för det är medelpuls. Stundtals är den mycket högre, upp mot intervallpuls - det sliter rejält. Jag byter pulszon med den högre pulsen.

    SvaraRadera