tisdag 21 december 2010

Jul, tid och burpees...

Tiden rusar mot Jul och jag inser att jag inte har koll på situationen. Som tur är så ska jag inte stå för Julen i år utan jag ska få gå till dukat bord. Så om det saknas en tomte eller två här hemma så lär inte världen gå under.

Det har skrivits en del om Burpees på bloggar som jag läser (marathonmia och träningsglädje) att för varje godisbit man äter i jul så ska en burpee göras. Jag hade inte riktigt koll på vad en burpee är så marathonmia gav mig denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=c_Dq_NCzj8M SEr ju inte så himla svårt ut i alla fall:)

Nu brukar jag tillåta mig att äta precis som jag vill under juldagarna och kommer att så göra även i år. Men jag ska göra en burpee för varje godis och för varje gång jag öppnar kylskåpet. Så det lär bli några burpees.

I går var jag på ett väldigt bra julbord ute på Fjäderholmarna. Personalen var otroligt påpassliga och glada. Maten var otrolig - små petita munsbitar och väldigt mycket att välja mellan. Passar mig perfekt för jag gillar inte när julbord blir mer som en frossa och det bara är en massa mat. Vet inte om ni förstår vad jag menar -men jag vill att man ska se tallriken även om man har många olika sorters sill osv på tallriken. Överallt fanns det personal som berättade om maten och tipsade på olika tillbehör osv. Vid det varma och vid efterrätten fick man maten/snasket serverat till sig.
Helt enkelt ett julbord utöver de vanliga :)



4 kommentarer:

  1. Fniss vilken rolig idé med burpsen. Jag visste inte heller riktigt var det var så länken var ju bra.
    Kanske man ska härma den idén, en för varje godisbit sa du. Måste nog börja med och testa om jag klarar en ens sån.. annars blir det väldigt lite godis i jul :)

    SvaraRadera
  2. Hej Jossan! jag är inte säker på att jag klarar göra en helt korrekt, men jag får ju chansen att träna på dem i jul :)

    SvaraRadera
  3. ojoj, när börjar julen, jag hoppas den inte började i måndags, för då ligger jag SJUKT många burbpees efter ...

    SvaraRadera
  4. Carina: nu blir jag frestad att säga måndag - hade det som tanke för då var jag på julbord. Jo julen började i och med att "Julveckan" startade, Julen slutar den 13 januari.

    Det innebär att jag måste räkna ut hur många godisar och hur många gånger jag ryckt i kylskåpsdörren :)
    Ikväll är det Burpeetime!!!

    Kram

    SvaraRadera