tisdag 16 mars 2010

Analys...

Har kommit fram till att jag ska fortsätta att springa.

När jag var i Skövde kändes det bra fram till 2 timmar och 45 minuter - drar den slutsatsen att det var det jag var tränad för.

Sedan kom magproblem som det oftast gör för mig runt 3 timmar. Detta måste jag komma på en lösning för.

Började att tappa fokus vid 3 timmar och 30 minuter - minns att jag började att småhalka och att det blev tungt i benen när det gick uppför. Slutsats för lite backträning under vintern.

När jag halkade så det "small" i ljumsken så var jag nog riktigt riktigt trött - kanske till och med utpumpad. Det var kanske "tur" att det hände, för undrar hur min kropp hade mått om jag fortsatt att springa. Tror också att det var "tur" att jag fortsatte att gå och fick genomblödning i ljumsken för det känns mycket bättre redan även om jag är blå.

Ikväll har jag tänkt att testa lite lätt löpning för att se hur det känns. För förutom ljumsken och ankeln så har jag bara varit aningens påverkad i låren. Vilket jag kan vara efter vanligt intervallpass - så visst har jag en tålig kropp.

2 kommentarer:

  1. Klart du har. Jag blir glad när du skriver så här positiva inlägg!! Jag vill ju fortsätta ha förmånen att få springa med dig!! Vore trist att inte ha dig runt mig.

    Föresten, har du lust att springa med mig till Knivsta på lördag :-)

    SvaraRadera
  2. Carina: då ska jag fortsätta göra dig glad:) Vet inte om jag får ledigt en hel lördag - men jag kollar det. Vi får prata om det när vi ses i morgon.

    Kram

    SvaraRadera