onsdag 16 februari 2011

Test av farten

Ville testa formen och knäet så jag bestämde mig för en test på 5k. Orkade inte värma upp, tycker att det är JÄTTEjobbigt att värma upp. Så har jag tyckt så länge jag kan minnas.

Började lugnt och ökade på farten hela tiden. Mjölksyran började att komma strax efter 3k, så jag gick ned lite i fart för att sedan öka på igen. Inget ont i knäet så länge farten var hög, stramade lite när jag varvade ned i lägre fart.

Tiden blev 25.25 min (5.05 min/km) för 5k. Hade jag värmt upp så hade det varit en snabbare kilometer tid. När jag gör testlopp på 10k så går oftast andra halvan snabbare än denna tid på 5k.

Lärdom: värm upp din latmask.

2 kommentarer:

  1. Skön läsning!!!

    Ingen smärta
    Hög fart

    :)

    SvaraRadera
  2. Carina: jag hoppas att smärtan även håller sig borta i de lägre farterna :)

    SvaraRadera