måndag 8 augusti 2011

Långpass med Running Sweden

Väckarklockan ringde redan klockan 7 på söndagsmorgonen. Allt för att jag ska hinna att äta frukost och packa väskan till dagens träning.

Det var ett tag sedan jag sprang långpass där jag inte startar från hemmet. Fick med mig det jag skulle i alla fall.

Carina mötte mig utanför Karlbergs tågstation för vidare färd till Planet Fitness, träningarna med Running Sweden utgår därifrån.

Kände igen de flesta ledarna och deltagarna så några kramar blev det innan passet startade. Rubin McRae hälsade alla välkomna och hade en kort genomgång om dagens långpass. Jag hade valt gruppen som inte skulle springa snabbare än 6.30 min/km både för att snabbare än så vill jag inte springa och så är det ju bästa ledarna där! :D

Vi var en liten grupp som drog iväg mot Hagaparken för att ta ett varv runt Brunnsviken och sedan alla stigar man kan hitta i Stora Skuggan - världsklass bana! Fem stjärnor av fem möjliga. Jag hade funderat på hur långt jag skulle springa, hade kommit fram till minst 15k men helst 20k. Allt berodde på hur jag skulle känna mig, det var ett tag sedan jag sprang långpass. Detta långpass var inte direkt platt utan gick så mycket som möjligt i terräng. Vid 11k vek en av ledarna av, hans distans skulle ha blivit cirka 15k. Jag valde att fortsätta en bit till.

Regnet öste ned, till sist var vi så blöta så vi började "hoppa" i vattenpölarna för att stänka ner varandra lite till.

Vid 17k började mina ben att stumna så jag fick kämpa de sista 3k för att få i hop mina 20k. Det kändes ändå väldigt bra i kroppen, bättre än vad jag hade hoppats på. Under passet så pratade jag och en ledare lite om Berlin marathon och han fick mig att tänka på lite annat sätt - hoppet har tänds igen. Det lutar åt en start.

Tillbaka på Planet Fitness så duschade och bastade jag länge. Hängde sedan på de andra till Café Ceasar och fikade.

Carina och jag åkte sedan till Stadium och hämtade ut startgrejjerna till Midnattsloppet.

En mycket bra söndag med andra ord!



4 kommentarer:

  1. ja, nu är du igång!! Superbra att du orkade hänga på så pass länge. och roligt för oss andra !! :)

    SvaraRadera
  2. Tack - nu gäller det bara att fortsätta i samma stil :)

    SvaraRadera
  3. Näää vad kul att det kändes så bra!!
    (Även om det nu skrivande stund var ett litet tag sen).
    Tjoho och hoppas att allt har känts bra sen dess :-)

    SvaraRadera
  4. Allt har faktiskt känts bra - ska försöka att uppdatera här, men har inte varit i mood. För mycket tjafs överallt....

    SvaraRadera