söndag 21 februari 2010

Värsta vädret och jag håller mig ute

Vilken helg!

I lördags skulle jag till Rönneberga kursgård för seminarium med Rune Larsson som LidingöUltra anordnade. Förutom att jag fick springa tillsammans med Rune så fick jag springa med Fredrika, Maria och Carina! Dessa tjejjer är inga vanliga tjejjer så mycket kunskap, visdom och livsglädje de visar upp kan bara få människor i deras närhet åt ett håll - nämligen uppåt med ett leende på läpparna!

Efter att ha sprungit i vädret som hade klass 2 varning så bjöd Rönneberga kursgård på en riktigt god lunch. Sedan var det dags för dagens begivenhet, nämligen föreläsning med Rune Larsson. Den mannen kan verkligen inspirera - får du chansen att lyssna på honom så gör det.

Efteråt skjutsade Carina hem oss tre - hur gulligt som helst. Inte alla som skulle göra det med det vägunderlaget som rådde på väggarna.

Idag bar det in till stan för TSM träning. Var -15 grader ute och ömsom sol ömsom snö. Bestämde mig för att ta det riktigt lugnt, luftrören gillar inte kylan. Löpningen gick bra hela tiden men vid 11k började luftrören protestera och mot slutet värkte det enda ned i magen på mig så vid 16k när vi var framme vid Stadion så klev jag av medans de andra fortsatte en stund till. Jag är nöjd med mina 16k för kroppen kändes pigg och glad.

Väl hemma var det bara att börja skotta snö, en plogvall på en dryg meter låg framför garageuppfarten och runt gången till brevlådan - en hel timme tung skottning blev det.

Nu har jag ätit två tallrikar med spagetti med tacoköttfärs - var riktigt sugen på spagetti, undrar om det har något med det Rune sa om spagetti ....

....och nu snöar det igen.

2 kommentarer:

  1. Nice, fast Rune sa ju att spagetti INTE var den enda sanna vägen;-).

    Vilken härlig dag vi hade igår!! Kram

    SvaraRadera
  2. Inte den sanna vägen för honom :) nu är jag spagettiladdat för morgondagen som är en vilodag:D

    Fler sådana dagar vill jag ha.

    SvaraRadera