måndag 5 april 2010

Halvtid - avstämning

Då är halva träningslägret avklarat. I morgon börjar jag att jobba igen och det komplicerar till det lite grann.

Syftet med mitt läger är att försöka få upp mängden eftersom jag har varit mycket sjuk och tappat mycket på själva grundträningen. Hittills har det gått ganska bra. Känner mig fräsch och pigg i kroppen - det är bara mina fötter som bråkat lite.

Tidigare år när jag haft Påskläger har jag tränat betydligt mer - i år är detta ett annat år.

Veckan som kommer syftar även den till att springa mycket och långsamt. Ett första kvalitetspass läggs in på torsdag och det är lång backe med TSM.

Helgen som kommer blir en utmaning i hur jag ska kunna komma ut och springa eller om jag blir tvingad till att ta till löpbandet - det återstår att se.

I veckan måste jag börja fundera på hur jag ska gå tillväga för att få upp farten - nu går allt i samma fart. Problemet (ja det är ett problem) är att min kropp inte riktigt orkar med kvaliten utan blir oerhört sliten. Detta får jag tänka igenom ordentligt.


Ungefärlig distans så här långt 63k.

1 kommentar:

  1. 63k är verkligen inte dåligt!!! på en halv vecka eller?

    Galet bra om du frågar mig. Fortsätt att låte kroppen ha ett finger med i planeringen, tror du vinner på det i längden.

    SvaraRadera