lördag 6 november 2010

Jag övervann latmasken!

I går hade vi halvdag på jobbet och min plan var att springa från jobbet ett varv runt Årstaviken och sedan hem. Vädret var fantastiskt solen sken och det var några plussgrader - helt perfekt.

Jag startade vid 14.00 tiden och visste att innan 17.00 och mörkret skulle jag vara hemma. Första gången vid Årstabergsbron tänkte jag ge upp det var tungt. Tvingade mig runt Årstaviken med motivationen att det är så fint där och det var länge sedan jag sprang här i dagsljus.

Andra gången på Årstabergsbron var det ännu tyngre - inte ens att jag fick en solnedgång till där hjälpte till att ge mig styrka - som tur var hade jag bestämt att fortsätta en bit till, för efter bron så är det bara 10k kvar innan jag är hemma.

Jag kämpade vidare och kom hela vägen hem - jag är urnöjd med mig själv att jag orkade/lyckades stå emot latmasken.

Tyvärr känns inte mina nya skor så bra de är tunga, klampiga, sitter åt över hälen. Detta gör att jag får ont i fötterna. Hoppas att de blir insprungna och sköna snart, för så här får det inte kännas.

I morgon är det TSM och det har utlovats finväder - bra för jag ska springa en extra sväng efter träningen för att få lite mer distans.


2 kommentarer:

  1. Jag är också nöjd med dig! Riktigt bra jobbat. Det är sådana där dagar när motivationen verkligen INTE finns på plats som man är som nöjdast efter avklarat pass.

    SvaraRadera