tisdag 9 november 2010

November utmaning

Då var det dags att testa formen genom att springa 10k - samma som jag gjorde i oktober, det som kallas för vinterutmaningen på funbeat.se.

Hade tänkt mig ett annat upplägg än vad jag brukar göra. Denna gången skulle jag försöka att hålla en jämn och hög fart genom hela passet.

Så här blev passet:

1k - 6.00 min/km
2k - 5.43 min/km
3k - 5.27 min/km
4-8k - 5.13 min/km
9k - 5.09 min/km
10k - 5.00 min/km

Totalt 53:48 min.

Lyckades ganska bra tycker jag :)

4 kommentarer:

  1. Åhhhhh vad jag vill vara i dina snabba skor!!! Du är ju superduktig!

    SvaraRadera
  2. Carina: du kan få låna dem - storlek 37 :D

    SvaraRadera
  3. Det var ju en riktigt bra tid - grattis!

    SvaraRadera
  4. Sofie RW: tack - är ganska nöjd med den jämna farten.

    SvaraRadera