söndag 17 maj 2009

Göteborgsvarvet.....sämsta tiden någonsin

Tråkigt att behöva säga det när jag trodde att jag skulle få säga att det blev ett av de bättre.

Har inte riktigt kommit underfund med vad som gick fel. Uppladdningen kändes bra - dock var jag aningens låg innan start, liksom tom/likgiltig....

Starten gick och det var trångt, jättetrångt - trångt i att det gick inte att springa. Lossnade emellanåt så det blev ryckigt och FÖR långsamt-jag hade planerat att öppna i 5.30 fart de första kilometrarna - nu var jag inte ens i närheten av 6.00 min.

Jag tappade liksom lusten att springa - när jag kom över första bron försökte jag att trycka i lite och gjorde en kilometer ner mot 5.00 min - sedan blev det stökigt och rykigt och trångt igen - då kan man säga att jag gav upp - och joggade och vinkade till publiken och bara mysde (eller heter det mös?) av stämningen.

Den genomsnittliga farten blev lägre än vad jag gör vid ett träningspass! Fast när jag kom i mål så var jag pigg och hade nån sagt att jag skulle ta ett varv till så hade jag gjort det:)

Nästa år ska jag inte springa på tid utan att göra ett trevlig lopp - det är för mycket folk och jag har svårt att springa om/tränga mig förbi....eller så är det just det jag ska ladda för att göra ....nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar