tisdag 12 maj 2009

Intervaller...nä

Intervaller hade jag tänkt - inte bestämt riktig för vilken typ av intervall, det är ju faktiskt tävlingsvecka så lite flexibel får jag vara.

Det blev ett snabb distans pass i stället på 6k - kroppen tyckte om det, jag känner att jag är redo för Göteborgsvarvet på lördag.
Inte så mycket att säga om löppasset det var ett sånt som man bara gör - går inte till världshistorien eller förbättrar formen....efter passet drog jag till gymmet och körde BP (BodyPump inte BackPass:)) jag säger bara att BP måste köras regelbundet och inte som nu 2 pass på drygt 2 månader......vi får se hur det känns i morgon.

Det bästa med dagens träning kommer nu, efter träningen bytte jag om och hoppade ned i bubbelpoolen och fortsatte den mentala uppladdningen inför lördagens kraftprov.

Tankar i uppladdningssyfte: fart på kilometrarna, mellantider 5-10-15-20k, kläder, mat, när ska jag vara vid startområdet....vad kommer att göra mig nöjd efter loppet, tiden, känslan, ingen smärta....hur jag ser ut när jag passerar mållinjen med min önskade måltid...

Ett bekymmer jag har är att jag inte kan bestämma mig vätskebälte eller inte på lördag...sportdryck, måste köpa samma som serveras på maran. Sportdrycken som serveras på Göteborgsvarvet är inte av samma märke som under Stockholm marathon....
Tur att det är några dagar kvar :-) ...eller vänta nu detta blev ju två bekymmer....

3 kommentarer:

  1. Jag tror att du är superredo för ett riktigt bra lopp på lördag. Du har mer pannben än vad som egentligen är bra för dig ;-).

    Bubbelpool? Säg inte att ni har en hemma!! Fasiken vad trevligt, det skulle jag ha behövt.

    Själv körde jag också BP idag, alltså BackPass... med Linnéa.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Jag röstar för vätskebälte, alltid bra att ha. Vilken startgrupp har du?

    SvaraRadera
  3. Det blir nog vätskebälte...jag startar klockan 15.10, vad kan det vara för grupp 10 tror jag...hoppas vi ser varandra:) om inte så skickar jag positiva tankar till dig under loppet!

    Ingen bubbelpool - jag önskar en - kanske får det när vi renoverar:)

    SvaraRadera