måndag 25 maj 2009

Vilket underbart väder...

Prognosen just nu enligt SMHI är 18-19 grader och sol på lördag.

Idag blev det ett core+ pass med min favvo instruktör Flavia - hon är i klass med Mrs Muscle som jag lärde känna i Portugal! Hade fundering på att köra ett lätt löppass innan, men beslöt mig för att ligga lågt eftersom det är så mycket pollen i luften. Det blir en sväng till Apoteket i morgon för inköp av allergipiller för ska denna explosion hålla i sig så behöver min kropp hjälp.

Påbörjar nu uppladdningen inför vårens kraftprov.
Varje dag är viktig -varje kalori som ska in i min kropp är vald med omsorg.
Imorgon öppnar jag startbevis brevet.
På onsdag tar jag en promenad och går igenom banan i huvudet - kilometer för kilometer.
På torsdag tränar jag med TSM och hämtar ut nummerlappen efteråt. Bestämmer mötesplats med mina TSM polare - åka in tillsammans - var vi träffas innan och laddar upp. På hemvägen börjar jag tänka på hur det kommer att kännas på lördag från det att jag vaknar tills jag hör startskottet. Fixar fötterna och så vidare...
På fredag tar jag en promenad igen och går igenom banan på nytt, går även i mål och känner hur det känns. Lägger fram allt som ska med in till stan.
På lördag tar jag det lugnt på morgonen äter frukost runt 8 tiden. Lunch runt 11. Vid 12 börjar jag dra mig in mot Stadion - snart - mycket snart - går starten - och ÄNTLIGEN är jag på väg!
Senare på kvällen träffar jag mina TSM polare på nytt för att dela av den euforiska känslan av att ha nött asfalt i dryga 42k.

2 kommentarer:

  1. Härligt Marie! ÄNTLIGEN, känns så skönt på något vis att det snart är dags. Tänker ta en riktigt riktigt skön långsam jogg ikväll. Sen ska jag handla ladda ladda mat!! Som sagt, välja varje kalori med omsorg!
    Vi ses. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag blir riktigt nervös men laddad när jag läser ditt upplägg. Det blir så verkligt. Helena(tsm)

    SvaraRadera