fredag 15 maj 2009

TSM träning - korta intervaller

Äntligen torsdag och träning med TSM.

På schemat stod det:
4k uppvärmning
3 set x 5 stycken 200m intervaller
2k nedvarvning.

Jag har ingen proffsklocka så jag kan inte kolla exakta distanser....

Jag kan iallafall ta tid och intervaller tog 45 - 52 sekunder (flest i det snabbare spannet). Jag gjorde så att jag lät de andra starta före mig så jag fick pressa mig för att springa i kapp dem.

Saknade verkligen vår ledare Roger som är bra på att hålla uppe farten - blev aningens för långsamma intervaller för min del.

Det var kul att Carina sprang med oss i går - hon gjorde en kanon insats - det blir till att jaga henne under maran:)

Nu drar jag till Göteborg....vädret ska bli fint:)

1 kommentar:

  1. Undrar om vi sprang samma intervaller? Mina intervaller tog runt 58s att springa och tempot var runt 4.30. Jag tyckte det var skitfort :-).

    Stort lycka till på varvet, det kommer att gå sååå bra!!!

    Kram Carina

    SvaraRadera