söndag 10 maj 2009

Wow....

Idag var det dags för Det långa passet - 30k - andra varvet på Stockholm marathon+norra Djurgården. Tiden inklusive vätskestopp blev 3 tim och 13 min.

Jag blev hämtad av Kerstin från TSM och vi åkte in tillsammans. Dagens träning började med föreläsning av Anders Szalkai (fd elitlöpare) han pratade om träningsupplägg de sista veckorna samt uppladdning sista vecka och hur han brukar bete sig under tävlingsdagen.

Det som jag tog fasta på var bla, att om man känner av nåt under maran så kan man ändra löpsteget under en stund och förhoppningsvis försvinner obehaget. Och att man börjar den mentala uppladdningen lite grann alltså typ smyger in tankar om maran....inte tänka för mycket så man innan loppet har tagit slut på "adrenalin".

Efter föreläsningen var det dags. Då vräkte regnet ned - jag ville gå hem:(
Hur som helst så tog det en stund innan pärlbandet av löpare kom iväg - vilket var tur för då han regnet sluta:)

Jag hade bestämt på förhand att försöka hänga min grupp (4.15) så länge som mina hälsenor ville - hör å häpna efter 27k var de fortfarande på min sida.
Det var en stark Marie som sprang in och tog ett ärevarv på stadion - det hade jag aldrig trott om någon hade frågat innan.

Under träningen möte vi en del söndags flanörer - några glada som hejade på - andra arga som slog efter oss och andra som gav oss fingret... Det roligaste är alla turister - gissa om de är långa i synen när de får syn på oss. Idag var det ett gäng som fotade oss, gissa vilket land de kom från?

Hur som helst är jag mycket nöjd med min insats idag.

I morgon ska jag gå till frissan.....

2 kommentarer:

  1. Mycket bra jobbat, önskade jag kunde vara med er idag......men men, när ork och kraft inte finns så får man invänta den snällt och lydigt :o(. Hoppas kroppen inser att jag sörjer min träning så mycket att det gör ont för det, och då kanske jag får tillbaka mina krafter.

    Du har helt rätt att du ska vara super nöjd med dagens pass!

    Gött jobbat!

    SvaraRadera
  2. Fighing spirit, den har du i alla fall. Bra jobbat!!! Maran kommer att bli lätt!

    Kram Carina

    SvaraRadera