söndag 31 maj 2009

Tre genomförda marathon

Igår genomförde jag min tredje mara - kan jag kalla mig för marathonlöpare nu?
inte riktigt än men jag är på god väg.

Det var härligt att träffa så många som man känner innan start - det var folk som hälsade och önskade god tur - som jag sett på träningarna men knappt pratat med.

Starten gick och vi rullade iväg - det flöt på bra fick känning av hälsenorna vid 16k men det gick över efter att min mage la av totalt och jag behövde uppsöka bajamaja ett par gånger (visste inte att hälsenorna och magen hör ihop) - men efter det avbrottet så rullade jag vidare.

Det var en härlig stämning ut med banan dock lite väl mycket tjoande på finska - jag förstår inte vad de säger och nyfiken som jag är så vill jag veta - en kurs i finska till nästa år kanske?

En fantastisk spurt de sista 150 metrarna in i mål lyckades jag med - inser då att jag inte har tagit ut allt ur kroppen men det är bra för den energin behövdes idag.

Efter en välbehövlig dusch och kexchoklad så gick jag och träffade TSM gänget - innan jag och Kerstin skulle åka hem med pendeln.

Nästa år ska jag se till att det inte blir nåt strul på andra varvet ute på Djurgården för det har det varit i alla tre marorna - ingen idé om hur det ska gå till men det har jag ett år på mig att fundera ut.

Idag har det varit fullt ös från klockan 6 i morse. Nu har jag precis tryckt i mig en pizza inte en smula blev kvar - totalt utsvulten från igår:)

Tränings schema är planerat inför nästa marathon som är den 1 november. Kommer att ta det lugnt denna vecka om jag vill så börjar jag så smått eller inte.....

Alla ni som tog er runt är hjältar - tänk på att ni är ett fåtal så vältränade människor oavsett tiden, för 18 000 personer av svenska befolkningen är inte så många....

3 kommentarer:

  1. Spurt vid 150 meter!! Då kröp jag.. Grymt bra jobbat tjejen!!! GO Berlin!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marie, du är fantastiskt duktig! Stort grattis!!!

    Såg också en fin bild av dig på Marathon.se

    Kram Pia

    SvaraRadera