tisdag 19 januari 2010

10 budord

1. Du ska inga andra intressen hava jämte träning.
2. En dag utan träning är en dag utan mening.
3. När Du vilar tränar dina konkurrenter.
4. Den som tycker träning är roligt, tränar för lite.
5. Träning är ett tillfälle att tävla.
6. Så länge Du är seg kan du inte bli övertränad.
7. Det som inte dödar, härdar.
8. Smärta är svaghet som lämnar Din kropp.
9. Många äro kallade, få äro utvalda.
10.Det finns många sätt att bli dålig på, men bara ett sätt att bli bra på: TRÄNING.

Amen.


Dessa budord hittade jag på funbeat.se och fräck som jag är så plankade jag dem, eftersom de stämmer överens med mig.

3 kommentarer:

  1. Ibland när jag är ute och springer så tänker jag på dem där budorden. Speciellt trean verkar trigga igång mig, tävlingsskalle är vad jag är :D

    SvaraRadera
  2. Dessa ska jag minsann lägga på minnet.

    SvaraRadera
  3. Miranda: visst e det bra att ha små triggers. Förresten grattis till fina 33k i snömodden:)

    Carina: spara dem i en låda i hjärnan och plocka fram dem när du behöver dem:)

    SvaraRadera