torsdag 21 januari 2010

Har inte ett dugg med träning att göra...


För några nätter sedan drömde jag att jag skulle simma i en å i närheten av Jönköping.
Det var en otroligt vacker sommar dag och jag hoppade ner i ån och började simma, det var lätt medströms och allt var lätt och underbart, vattnet hade en perfekt temperatur. Simmade hela varvet runt Jönköping innan jag klev upp ur vattnet. Sedan tror jag att jag vaknade.

I natt var det dags igen för en ny dröm. Jag var ute och åkte bil med någon och kom fram till Jönköpings ån som nu var en fors som såg ut som skummande öl - jag berättade för den som var med att jag hade simmat där en sommar och att jag inte kunde förstå hur jag tyckte det var underbart för det verkade ju helt livsfarligt.
Slut på den drömmen.

Nog för att jag är sjuk men jag har ingen direkt feber så jag yrar inte :) jag undrar varför Jönköping och simma i en å? Det som jag tycker är faschinerande är att drömma en fortsättning av en dröm någon annan natt.

3 kommentarer:

  1. haha, det är ju jättekul. Det kanske betyder att du egentligen vill börja träna för triatlon!! Du ska se att du strax drömmer om att du cyklar förbi Jönköping!!

    SvaraRadera
  2. När jag tänker Jönköping så tänker jag Munksjön.. så jag satt och funderade på vilken å det var.. men det finns säker en, bara att jag inte känner till den ;)

    SvaraRadera
  3. Carina: cykla förbi låter mer i min smak än att simma runt Jönköping.

    Mirande: Finns det en å? Jag har aldrig varit inne i Jönköping bara passerat på väg någon annanstans.

    SvaraRadera