lördag 30 januari 2010

Bättre idag..

..vädret är otroligt vacker och jag har nästan inte ont alls - kan beror på ett visst intag både utanpå och innanpå kroppen med voltaren.

Eftersom det känns bättre när jag rör på sig så ska jag försöka ge mig på en löptur - det är så att jag har inte gjort mitt testlopp på 10k för januari så det skulle jag behöva genomföra - tror dock inte att det är en så bra idé att maxa. Jag testar att springa och känns det bra så tar jag 10k fast utan att maxa, då gör jag iallafall testloppet och det skulle vara bra för psyket.

I morgon är det TSM träning, jag vill så gärna vara med. Bestämmer mig i kväll, det hjälper nog inte att byta till en långsammare grupp för det är nötningen som jag tror är problemet.

På måndag morgon ska jag lämna nya prover och får svar veckan efter. Måste tyvärr vara negativ (här med) att proverna inte kommer att vara så bra. Det baserar jag på att jag ökar konstant i vikt och att jag inte är glad och väldigt känslig på hur människor beter sig och säger saker - tar allt personligt.

För att inte öka i vikt måste jag hålla en väldigt strikt diet med ett minimalt antal kalorier mellan 600-800 kcal per dag och det tär på psyket att vara hungrig och inte få äta. Hungerkänslorna hänger inte riktig med, de signalerar hunger fast jag inte behöver energi.
Försöker göra mitt bästa men det har inte gått så bra - mina tankar har börjat med att det spelar ingen roll för jag går upp i vikt ändå osv. Så jag äter mer än vad min energiomsättning behöver - ändå är jag inte i närheten av vad en person lika jag fast frisk har i energiomsättning.
Jag vägde mig i mellandagarna och då visade vågen på 58 kg vilket är min trivselvikt - nu visar den 63 kg och kläderna sitter inge skönt.

Mina inlägg är inte så positiva och det tycker jag är trist för sprider man negativitet runt sig så smittar det av sig - bättre att sprida positivitet :)
Detta ska det bli ändring på inom kort hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Våga vara gnällig! Så otroligt jobbigt med alla positiva människor när allt är skit för en själv. Men efter snöblask i storm kommer ljumma vindar o barmark. Helena

    SvaraRadera