tisdag 5 januari 2010

Revidera veckans träningsplan...

Det är kallt - kallare än vad jag hade räknat med när jag planerade veckans löpning.
Jag får svårt att springa så långt som jag tänkt, så jag får se hur det blir när jag summerar veckan.

Idag var det långpass med Carina och minimum jag skulle springa var 20k - det blev nästan 13k innan jag vek av hemmåt. Jag hade kunnat sprungit längre men långkalsongerna var kvar hemma så jag sprang endast i tights och det var kallt, tappade känseln och fick som tusen nålar i låren nästan på en gång och det blev bara värre ju längre jag var ute - klantigt av mig.

Fick ont under fötterna kändes som en nerv kom i kläm eller som om jag hade fått något under foten typ snö eller knölig strumpa. Känslan försvann efter ett par timmar hemma.

Luftrören var inget problem - det var flåsigare än vanligt men ingen begränsning.

Dagens temperatur var -15,6 grader när jag kom hem efter passet.

5 kommentarer:

  1. Strongt gjort ändå att bita ihop och springa så pass långt som du gjorde OCH klokt att avbryta när du insåg att det inte funkade. Själv såg jag ju ut som en micheline -gubbe med alla paltor på;-)

    SvaraRadera
  2. OCH Tack för sällskapet föresten, vi fick ut varandra i alla fall!!

    SvaraRadera
  3. Carina om man e så smal som du är så kan man aldrig se ut som en michelingubbe:)

    Springa ihop på söndag igen? Det ska va varmt då cirka -7 grader.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Bra att du reviderade din träningsplan. Det måste till nu när det är kallt. Hellre ett missat/avkortat pass än köldskador som förföljer en hela livet.

    SvaraRadera
  5. Ellinor: tack precis vad jag behöver höra, för det är lätt att känna sig som en "dålig" människa som inte klarar av att följa sin plan.

    SvaraRadera