tisdag 26 januari 2010

Snökaos och Löpningens dag

Det är klass 2 varning utfärdad av SMHI, vi får väl se vad det blir med den saken. Tittar ut genom fönstret och ser att det verkar kallt, men var är all snö som de har lovat och var är all blåst som de varnar för - som sagt vi får väl se.

Idag är det Löpningens dag har jag hört och läst både här och där. Jag firar det genom att äta chokladbollar. För kallt för mig som nyss varit sjuk att ta en tur ute och springa på löpbandet känner jag inte för så det blir en vilodag på Löpningens dag.

Jag känner att jag mår bättre men nu gäller det att jag inte kör på utan startar försiktigt.

Karlstad närmar sig och det ser jag framemot, ska bli spännande att få springa på en doserad inomhusbana runt runt i 6 timmar. (jag är inte ironisk).
Mina förberedelser har mest varit på den psykiska planet där jag mentalt försöker ladda upp psyket. Kroppsmässigt vet jag att jag enkelt orkar hålla på i 6 timmar - sen hur långt jag tar mig är en annan sak.
Självklart har jag ett mål som jag vill nå - osäker på om det är realistiskt. Vet inte om jag är för feg för att försöka nå målet. Vill inte dela med mig av målet, vet inte om jag vågar säga det.

Börjar komma med ursäkter för att slippa nå målet som att:
jag är inte helt frisk.... och nu när jag har varit sjuk ....det är min första 6 timmars...
Erkänner jag är feg.

Någon som inte är feg är Jonas Buud och han ska vara med i Karlstad - det var någon som sa att han ska försöka att slå det svenska rekordet. Hoppas det - då har jag något att berätta för barnbarnen när jag sitter på hemmet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar