söndag 10 januari 2010

Då, nu och sen..

Årets första vecka skulle gå mängdens tecken - så blev det inte för en isande kyla har tagit vårt land i ett isgrepp och ville inte släppa taget.

Sprang på tisdagen med Carina och kvicksilvret visade -15,6 grader när jag kom hem.
Efter det var jag knäckt - pallade inte med någon utomhusträning utan jag gick och körde löpning, bodypump, core, spinning istället.

I fredags tvingades jag att kontakta Springtime för att avboka Portugalresan med Carina - får inte semester, var för sent ute eftersom det är sportlov så är det många som vill vara lediga den veckan. Tråkigt men så är ju livet ibland.

Istället funderar jag på att följa med IF Linnea till Budapest på träningsläger över Påsken.....

Idag var det långpass med TSM och 15k stod det på schemat. Temperaturen var -8 när vi startade och -5 när vi var färdigsprungna. Jag fick problem med andningen så jag flåsandades och hade svårt att få luft, vid 13k tog det stopp. Jag blev tvungen att stanna för att andas, kunde lufsa de sista kilometrarna till Stadion men det var inte var än så. En av mina kamrater jag springer med är läkare och hon tycker att jag ska börja ta bricanyl igen, jag ska prata med min behandlande läkare nästa gång jag träffar honom och höra vad han tycker.

Veckan som kommer bjuder på en del spännande saker. Bland annat ska jag på min första träning med Linnea på tisdag (om det inte blir askallt). Lördag ska jag på Mini-clinic för att se över mitt löpsteg - detta får jag återkomma mer om.

Mycket träning inplanerad under veckan hoppas att det ska gå att få till, ibland händer det ju saker som gör att det inte går som planerat.

Många av mina kamrater har gjort en ordentlig summering av 2009 och vilka mål de har för 2010. Lite har väl jag också gjort det så det får räcka tycker jag:)

Spring ute om du gillar det - spring inne om du gillar det - det viktigaste är att du tränar!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du kan hänga med oss till Budapest, det vore jätteroligt!!! spaa o mysa
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vänta nu...träningsläger=SPA, mys...hm... ;)

    SvaraRadera