fredag 29 januari 2010

det gör ont...

...nu kan jag inte intala mig längre att det inte är något för nu gör det ONT. Min rygg ner i rumpan ner i benet och ljumsken smärtar.

Jag ringde naprapaten på Kungsholmen för att se om de kunde ta emot mig - det kan de fast inte för ens på måndag. Då är frågan om jag ska vara klok och vila eller om jag ska testa om rörelse är bättre för det onda. Det lutar åt att röra på mig för det blir bättre när jag är aktiv - det gör fortfarande ont men det krampar inte i hop sig såsom det gör om jag sitter still och sedan reser på mig.

Idag på lunchen skulle jag ta ut pengar från en bankomat. Stoppade in kortet som vanligt - varpå maskinen bokstavligen åt upp kortet och rapade...tack för det liksom:)

Spärrade kortet hos banken med besked att nytt kommer tidigast på onsdag nästa vecka - så okej vem lånar mig pengar tills dess?

Ska köpa en trisslott för nu har jag haft tillräckligt med otur så det borde vara dags för lite tur, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Undrar vad det beror på, det onda!! Man skulle ju kunna tänka sig att det skulle kunna bero på att du har sprungit mycket uti i snömodden på ojämnt underlag men det har du ju inte...

    Kan det bero på att du under lång tid har kört nästa huvudsakligen på löpband? Jag tänker att du kanske har någon liten obalans och när du har sprungit väldigt ensidigt som det ju kan bli på löpband så kan obalansen liksom ackumuleras upp tills det inte längre funkar och det börjar göra ont. Bara en teori!

    Trist som fan är det i alla fall. Hoppas att naprapaten hittar något som enkelt kan rättas till. Annars kan du få telefonnumret till naprapaten som jag var hos, jag tyckte hon var bra.

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Det är nog så att jag haft känningar till och från under väldigt lång tid som jag har struntat i. Nu när jag åker som en jojo i vikten och kanske montont underlag gör det värre kan jag tro. Det är två stycken som ska ta hand om mig på måndag. Det blir bra - Karlstad är inte i fara för det vägrar jag gå med på.

    SvaraRadera