söndag 3 januari 2010

Ladda för kommande mängdvecka...

Veckan som kommer ska bli en mängd vecka helst mer än en fördubbling mot vecka 53. Tror att det kan passa att få till en sådan vecka nu när det är en månad kvar till Karlstad 6 timmars.

Kommer att följa med Carina på sitt superlånga pass på tisdag under 2-2 1/2 timme (hon ska springa 4 timmar) jag har tjatat till mig att få bestämma rundan så det blir min favorit runda. Kungsholmen runt - Västerbron - Årstaviken runt.

På fredagen ska jag göra något som jag aldrig gjort förut och detta bara för att jag är snål! Mitt SL kort tar slut på torsdag så jag har inget på fredagen 8 jan. och snål som jag är så köper jag inget nytt för en dag (åker aldrig kommunalt på helgerna) utan väntar tills på måndag 11 jan. morgon för att göra det.

Jag ska alltså springa till jobbet på fredag morgon och hem på fredag kvällen och det är 16-17k enkel väg. Tror att jag får ta med mig pannlampan för hemfärden för då kan jag springa genom ett skogsparti som inte är upplyst, annars får jag springa utmed en trafikerad väg.

Ska bli spännande att se hur jag pallar med kommande vecka. Har iallafall laddat med spagetti och köttfärssås idag.

6 kommentarer:

  1. Wow jag fullkomligt ÄLSKAR partiet om sl-kortet. Eftersom jag själv är ganska snål av mig passade jag ofta på att springa till mitt förra jobb bara för att slippa köpa sl-kort... hade iofs bara 8km enkel väg.

    Kul att se en ultralöpares blogg, ska följas!

    SvaraRadera
  2. Miranda Välkommen hit! Det är bra ibland att vara snål :)

    Marie

    SvaraRadera
  3. Vill du låna min bil ;) Mycket mat i dig nu under veckan! Och frukt och grönt. Kommer bli en hejdundrande start på året.

    SvaraRadera
  4. Ellinor: jag har bil...tack för erbjudandet :D
    Jag ska äta så mycket som jag bara kan för soppatorsk vill jag inte få.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Nä, soppatorsk är inte bra!! Läs gärna snorkfrökens serie som hon skrev om transportlöpning. Kan vara bra att läsa innan du springer till och från jobbet på fredag. Hon ger massor med bra tips kring det där.

    SvaraRadera
  6. Carina: tack ska uppdatera mig hos Snorkkis. Ska äta upp allt som kommer i min väg denna vecka:) så se upp:D

    SvaraRadera