fredag 26 mars 2010

+10 grader (nästan)

På med min fina orangea springjacka och mina fina orangea springskor, vårtightsen och mina nya kompressionsstrumpor.

Åh i väg på min första barmarksrunda 2010!!!! gissa om det var glada och studsiga ben som drog i väg i ett på tok för högt tempo.

Visst kändes det att jag har varit sjuk, syntes även på tempot när jag lugnat ner min rivstart. Men vad gör det när det är vår i luften och ren asfalt under dojjerna.

Jag testade för första gången kompressionsstrumpor - måste testa fler gånger för jag märkte ingen skillnad mer än att de satt skönt om foten.

Nu vill jag att våren stannar - vet att väderprognosen inte ser ut så men den kan ju faktiskt vara fel.

Det blir ingen start för mig i Premiärmilen på söndag, jag kan inte springa fort och då är det bättre att vara hemma och köra ett träningspass i stället.

4 kommentarer:

  1. Härligt positivt inlägg! Barmark under fötterna efter tre månaders snöglopp.

    Jag har inte heller någon lust med Premiärmilen, jag ska spinga ett millopp när jag vet att jag kan komma under 55 minuter. Till dess får det vara. Jag kommer nog att köra TEC banan ett par varv på söndag istället.

    SvaraRadera
  2. Marie, jag är så impad av Ditt New Yorkalbum. Jag vill lägga upp bilderna från min blogg i ett sånt. Men hur gör man? Hur gjorde Du? marianne.fricke@telia.com

    SvaraRadera
  3. Carina: vi tar premiärmilen en annan gång :)

    SvaraRadera
  4. Marianne: Vad kul att jag impar på dig:) jag minns inte riktigt hur jag gjorde, jag kollar på det och mailar dig.

    SvaraRadera