lördag 20 mars 2010

Fröken Kåvepenin

Då har Fröken Kåvepenin tillsammans med Herr Alvedon flyttat in hos mig - har varit småruggig i veckan, igår hade jag en öm lymfkörtel under örat och i natt kom halsont och feber.

Okej tänkte jag när jag vaknade på natten - då var det dags IGEN!

Kom på att det är lördag i dag och om jag tar mig till närakuten på vårdcentralen så kan jag få penicillin om det är en bakterie och förhoppningsvis kunna arbeta på måndag. Åkte dit och fick konstaterat halsfluss. Läkaren var tveksam till att jag kan jobba på måndag - för om jag har 38 grader i feber när jag har alvedon i kroppen så har kroppen en del att jobba med.

Det är så typiskt för jag har längtat till denna helg som skulle bli en helg med mycket löpning och solsken och barmark. Nu blir det thé och en läsning i sängen istället.

Nu får jag ladda för att bli frisk från denna omgång.

2 kommentarer:

  1. Ja, Marie nu får du ladda för att bli frisk!! Krya på dig!! (hmmm, undrar om jag skrivit det här tidigare...) tyvärr har jag nog det.

    Kram !!!!

    SvaraRadera
  2. Carina: känns som att mina inlägg upprepar sig lite väl ofta - undrar när jag får skriva nåt i stil med PB eller uberstark idag...

    Kram!

    SvaraRadera