torsdag 18 mars 2010

Utan mål kommer man inte fram...

I onsdags var jag på Runners store och lyssnade på Andreas Falk. Han är en ultralöpare som har som mål att vara bäst i världen 2020. Han pratade mycket om mental träning och att ha mål uppsatta för sin träning.

Jag har inget mål.

Den mentala träningen som jag jobbade mycket med förr, har jag tappat bort.

Det verkar som att det är dags för mig att sätta mig ned och fundera över mitt fortsatta liv som löpare.
Vilka/et mål ska jag sätta upp?

Börja ta itu med den mentala träningen så jag klarar av att prestera på tävling och inte bara på träning.

En sak som han sa som jag vill dela med mig av är att om du kan påverka något så gör det, går det inte att påverka strunta i det.

Exempel om det verkar bli regn se till att vara klädd för det - skulle det börja regna och du inte är förberedd på det så låt inte regnet påverka dig negativt.

3 kommentarer:

  1. Men på Dig och mig skiner väl alltid solen. ;-)

    SvaraRadera
  2. Marianne: så klart den gör - men det finns andra stackare som bara har regn hos sig :)

    SvaraRadera
  3. Bra med mental träning!! Kloka ord han hade den där Falken!

    SvaraRadera