söndag 21 mars 2010

Jag vill så gärna!

Nu vill jag bli frisk - tycker att det får vara nog!

Som tur är har jag tränat under många år regelbundet - så jag bör inte tappa så mycket när det gäller kondition. Dock är fartträningen lidande för det är de passen som min kropp inte har pallat på det sättet som jag skulle vilja.
Jag klarar helt enkelt inte av att mala på i en given fart utan tappar fart hela tiden. Varje träningspass och varje tävling är som ett lotteri - när ska jag ta slut eller kommer jag orka hela vägen.

Om jag ska vara realistisk så blir det inte några tidsmål med mina tävlingar utan att bara ta mig runt/genomföra dem på ett bra sätt. Tidsmål får jag ha något annat år.

Detta kan komma att ändras men för att inte stressa mig själv så tar jag detta beslut.

2010 blir året jag placerade mig sist i resultattabellerna:)

För att hålla motivationen uppe så läser jag löpartidningar, löparbloggar osv. Det hjälper en del även om det är oerhört frustrerande att inte kunna träna som jag vill.

Nu ska jag kurera mig från min halsfluss och hoppas på att kunna genomföra mitt tänkta påskträningsläger.

2 kommentarer:

  1. Om du har som mål att hamna sist i resultatlistor så får du jobba på sniglandet :-)... Tror att det är en målsättning som blir svår att hålla, faktiskt.

    Däremot så tycker jag det är klokt av dig att släppa på prestationen just nu och koncentrera dig på att bli frisk på alla sätt. Det är en målsättning så god som någon. Styrkan och träningsviljan vet ju både du och jag att du har, så när väl kroppen vill så kommer du inte att några problem med att komma tillbaka till formen.

    Krya på dig nu kompis!!

    SvaraRadera
  2. Carina: vi får väl se vem som kommer sist:)

    Hälsningar Snigeln

    SvaraRadera