måndag 22 mars 2010

Planera är mysigt....

När jag är sjuk så brukar jag fundera på saker jag ska göra när jag blir frisk.

Nu är jag inne på att cykla vätternrundan. Skövde 24H eller 48H. UppMot100. Realistiskt eller inte har ingen betydelse - planerandet håller i gång min motivation.

Min planering påverkar inte mitt tidigare mål att komma sist i resultatlistorna. Löptävlingarna jag tittar på är i höst och då ska jag väl ha kommit tillbaka med bravur?

Pratade med min kompis Carina idag - hon har fått ont i en fot. Skador är elände som jag önskade att man kunde slippa åka på. Jag hoppas för hennes skull att det inte är något som kräver lång vila. Hon ska snart springa TEC och jag vill så gärna att det går riktigt bra för henne för det är hon värd - hon har tränat fantastiskt bra och hållit humöret uppe även när det varit tungt!

Idag har det varit en vacker dag med en sol som värmde skönt på min lilla promenad.

2 kommentarer:

  1. Åhh, tack Marie!!

    Jag hoppas också att det går strålande för mig på TEC. Foten blir nog bra, tycker det känns lite bättre redan, ser fram mot snabbdistansen jag ska köra på onsdag. Funderar faktiskt på att köra den på löpband för att testa om jag klarar att hålla tempot, vad tror du om det?

    Jag har lite svårt här att se att det är jag som är hjälten, jag tycker min lilla förkylning som jag hade under Skövde är nada jämfört vad du går igenom nu. Bli frisk nu kompis, jag vill ju ha dig vid min sida under våren!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Carina: tycker att det låter som en bra idé att ta snabbdistansen på löpbandet. Jag brukar ha 1 gradslutning samt springa 1-2 minuter snabbare än vad som står på programmet för att kompensera att jag är inomhus.

    Värm upp ordentligt för du är inte van att springa på löpband. Ta med en handuk och en hårsnodd som du fäster på ställningen/handtagen framför dig så kan du ta där innan du justera motstånd etc - då slipper du förhoppningsvis att få stötar.

    För mig är du en hjälte :)

    Kram Marie

    SvaraRadera