söndag 7 mars 2010

Då var Vasaloppet på cykel över..

Klev upp redan klockan sex för att i lugn och ro äta frukost och göra mig i ordning för dagens Vasaloppsspinning.

Var i god tid till träningen men långt i från först - så jag hamnade en bit bakom och TV projektionen skymdes av andra deltagare. Prick 8.00 gick starten och vi trampade igång. Timmarna flöt på.
Efter två timmar bytte jag tröja och drack en resorb.
Efter tre timmar inträffar det som brukar hända i min kropp - pulsen sjunker markant och jag slutar att svettas. Jag fick jobba på ordentligt för att få upp pulsen - lyckades sisådär.
Detta tillstånd varade i ungefär trettio minuter för att sedan normalisera sig

Innan passet startade hade vi bestämt att köra till första dam gick i mål eftersom det skulle vara så bra förhållanden för eliten att tiden skulle bli cirka 4 timmar för herrarna och det är för kort tid.
Strax innan 4 timmar tar jag min andra resorb. Hade gärna bytt tröja igen:)
Efter 4 timmar var det några minuter av spänning när herrarna spurtade om den hedersfulla första platsen.
Nu började jag att köra på riktigt hårt för jag visste att inom 30 minuter skulle första dam komma i mål. Pulsen steg och svetten lackade men jag höll hela vägen.

Plötsligt är det slut....

Som vanligt hade träningslokalen dukat upp med kaffe och smörgåsar efteråt - det smakade mumsmums:)

En snabb dusch för att sedan hoppa ned i bubbelpoolen och njuta av dagens 4 timmar 34 minuter och 43 sekunder på spinningcykeln.

2 kommentarer:

  1. åhhh, vad lyxigt!!! Har ni bubbelpool på ert gym!! Då skulle jag också hänga där titt som tätt. Härligt pass!! Själv så höll jag ställningen i soffan hemma :-)

    SvaraRadera
  2. Du får träna med mig där någon gång :) De gångerna jag bubblat så har jag varit ensam. Det är lyxigt!

    SvaraRadera