måndag 29 mars 2010

Så lycklig....

Nu är det sommartid och det gör mig så lycklig!

I morse var jag inte så pigg. Fick för en gångs skull sittplats på pendeln in till stan, satte mig skönt tillrätta och somnade.

En mjuk röst väckte mig genom att viska till mig att " vi är framme vid centralen nu", jag vaknade med ett ryck och insåg att jag hade lutat mitt huvud på en främmande karl - jag log förläget och tackade och önskade att jag kunde försvinna ned i ett hål eller liknande.

Jag kom inte iväg i tid från jobbet utan var ganska sen när jag begav mig hemåt - men jag blir så lycklig för det är ljust nu tack vare sommartiden.

Snart kommer värmen!

2 kommentarer:

  1. hihi, den var helt underbar!! Undrar om du snarkade också :-)

    SvaraRadera
  2. Carina: vill inte ens tänka på det...tänk om jag dregglade. I morse fick jag stå på pendeln det är nog bäst att jag gör det i forstättningen:)

    SvaraRadera