måndag 8 mars 2010

Hmm en konstig känsla...

Åkte tidigt till jobbet i morse - gillar att vara där tidigt, innan alla kommer. Kroppen kändes bra efter gårdagen, lite träningsvärk i mage, axlar, nacke och lår. Precis som det bör när man cyklat "otränad" i 4 och 1/2 timme.

Efter att jobbat så var det dags att åka hem, då var det något signalfel som gjorde att tåget blev stående - men det gjorde inget.

Plötsligt märker jag att jag känner mig glad/harmonisk det är som en främmande men välbekant känsla finns i kroppen - en känsla som jag inte känt på väldigt, väldigt länge. En helt vanlig normal känsla som varit borta utan att jag märkt det. Tänk om det är så att medicinen äntligen börjar verka och det blir balans i min kropp.

Nu vill jag att denna känsla ska stanna och inte krypa tillbaka i något mörkt hörn.

Inser också att det är första gången på länge som jag är pigg i kroppen efter ett tuffare pass - osäker på hur länge sedan det kändes så här, undrar om det var så någon gång under 2009? Kan vara ännu längre sedan.

Nu njuter jag av dagens känsla och hoppas att den vill infinna sig i morgon med.

4 kommentarer:

  1. Hoppashoppashoppas att känslan är kvar för att stanna!

    SvaraRadera
  2. Trycker på gilla-knappen!!

    SvaraRadera
  3. Känslan är kvar!! I dag har det varit en galen dag med två inställda tåg, mail som har brakat i hop, små struliga projekt. Det påverkar mig inte :)

    Tjohoo!!

    SvaraRadera
  4. Tjohoooooooooo

    Gilla gilla gilla gilla gilla gilla

    Härligt Marie!! Hoppas och håller alla tummar som jag bara kan att det är medicinen som är intajmad nu. Fantastiskt skönt att höra!!

    Kram!!

    SvaraRadera