lördag 3 april 2010

Dag 5

Pollensäsongen är här! Det var det som påverkade mig i går med svullen hals. Skönt fast ändå inte..

Idag stack jag i väg ut i solskenet på förmiddagen och bara njöt av fåglarnas euforiska kvittrande och det vackra solskenet.

Underlaget vid björkarna var riktigt illa så jag tog det lugnt och passade på att dricka under de 700 metrarna. Vid Länna vägen har kommunen under vintern samlat snön från vägarna och det är så enormt mycket snö där så jag undrar om den försvinner innan midsommar. Området är minst en fotbollsplan och snöhögen minst 5 meter hög. Kommunen har lagt "krossad" asfalt på denna snö - undrar varför?

Avslutade med att ta min backiga runda på 2k. Lätt på tå och med bättre driv idag, vågade även släppa på nedför. Fortfarande grusigt men börjar bli bättre, blir en sträng med ren asfalt nästan hela backrundan.

10.2k till dagens protokoll. Och en halvhjärtad styrka med plankan 1 min, 30 situps, 10 armhävningar på tå, 20 dips. Stretchade kort tid.

Jag har gått på äppelträden med sekatören så händerna är alldeles ömma - träden måste ju bli vårfina de med.

Snart är det dags för påskafton kalas och mental laddning inför morgondagens pass.

1 kommentar: