torsdag 15 april 2010

Irrar omkring..

Tittar i almanackan och inser att jag inte följer min träningsplan utan irrar omkring. Ligger efter med grundträningen och kvalitetsträningen har gått i stå.

Måste samla mig och göra det bästa av träningen som är kvar nu innan tävlingarna drar igång. Jag kan inte komma i kapp det som jag missat utan nu måste jag försöka vara smart. Som jag tjatat om så bryr jag mig inte om tiderna för tävlingarna utan jag vill endast genomföra dem.

Har någon råd och tips att ge mig så hör gärna av dig :)

4 kommentarer:

  1. Tror att då de flesta tävlingar som du ska delta i är av typen "långa" så är ju helt klart långpassen de viktigaste. Istället för rena kvalitetspass så kanske intervaller i bassäng skulle kunna vara något.

    Fast egentligen så har jag ju ingen aning :-)

    SvaraRadera
  2. Carina: jag gillar tävlingar som är långa :) Långpassen är nyckelpass - men jag blir bara långsammare och långsammare så jag måste få in fartträning. Ska tänka på bassängträning. Har några funderingar på hur jag ska göra - men inte riktigt färdig funderad.

    SvaraRadera
  3. Börja från början och gör din grundträning. Även i en grundträning finns det fartinslag. Progressiva pass som avslutas i tröskelfart den sista biten, långa tröskelintervaller 10-15 minuter 2-3 st med joggvila mellan, fartlek, lite backvarv. Snabbuthålligheten tycker jag du ska ha fokus på.

    SvaraRadera
  4. Ellinor: Tack, har haft det på känn att jag måste backa tillbaka, men inte riktigt vetat hur mycket.

    SvaraRadera