tisdag 13 april 2010

Medhjälpare

Ikväll har jag varit med som medhjälpare på gymmets första löparträning. Nästan 30 personer hade anmält sitt intresse.

Det var olika nivåer på deltagarna allt från total nybörjare till riktigt duktiga löpare med höga ambitioner.

Jag är fortfarande väldigt snorig så jag bestämde mig för att värma upp innan passet. Värmde upp lätt i 3k och det gick så lätt på de nysopade trottoarerna.

Mötte upp deltagarna på gymmet och vi stack iväg i hög fart till en park i närheten. Där körde vi så här:
5 st 90 sek med 20 sek vila mellan.
5 st 70 sek med 20 sek vila mellan.
5 st 60 sek med 20 sek vila mellan.
5 st 30 sek med 20 sek vila mellan.
6 st 15sek med 15 sek vila mellan.
Därefter nedjogg tillbaka till gymmet och jag joggade hem därifrån.

Det var länge sedan jag sprang så här - jag har nog träningsvärk i morgon:)
Eftersom det var ett tag sedan jag sprang så här så var det svårt att komma upp i fart. Det kommer att komma. Hoppas nu att jag känner mig stark i morgon, att jag svarar positivt på träningen.

3 kommentarer: